Už od roku 2008 za postupne aplikoval do praxe zákon o používaní elektronickej registračnej pokladnice, ktorý zaviedol do podnikateľskej sféry tzv. eKasa systém. Hlavnou snahou bolo a je efektívne poprepájať všetky existujúce registračné pokladnice prostredníctvom internetu so systémami Finančnej správy. V súčasnosti musia podnikatelia cez svoje pokladnice online byť napojení na eKasa systém. Platná legislatíva taktiež presne stanovuje, ktorí podnikatelia musia a ktorí naopak nemusia evidovať svoje tržby prostredníctvom VRP pokladnice a zasielať ich na Finančnú správu.
Každý má len dve možnosti – ORP alebo VRP
Každý podnikateľ, ktorý v zmysle platnej legislatívy musí byť online napojený na Finančnú správu, má na výber z dvoch možností. Buď sa rozhodne pre online registračnú pokladnicu (ORP) alebo virtuálnu registračnú pokladnicu (VRP). ORP nahrádza klasickú elektronickú registračnú pokladnicu (ERP). Online registračná pokladnica obsahuje nainštalovaný softvér a hardvér, ktorý jej umožňuje v reálnom čase komunikovať so systémom eKasa. Pre mnohých podnikateľov a ich zamestnancov používajúcich klasickú ERP neznamená prechod na ORP žiaden rozdiel v praktickom používaní. Tržby sú evidované a priamo prostredníctvom internetového prepojenia zasielané na portál Finančnej správy.
VRP – virtuálna registračná pokladnica
Od 1.1.2020 musí každý podnikateľ, patriaci do kategórie vymedzenej zákonom, prevádzkovať svoju pokladnicu prepojenú online s portálom Finančnej správy. Pokiaľ to nerešpektuje, hrozia mu určité sankcie. Virtuálna registračná pokladnica pozostáva z bezplatného programu dodávaného priamo od Finančnej správy. Ide o mobilnú aplikáciu, ktorá je dostupná pre oba operačné systémy, iOS a Android. V prípade VRP si stačí dokúpiť tlačiareň pre tlač dokladov alebo plnohodnotné zariadenie s VRP aplikáciou a platobným terminálom. Ako to v stručnosti funguje? Podnikateľ sa najprv prihlási do aplikácie s online napojením na portál Finančnej správy. Pokiaľ je všetko v poriadku, môže začať zadávať do pokladnice predaje jednotlivých tovarov či služieb zákazníkom. Nasleduje vytlačenie dokladu na tlačiarni spojenej s VRP cez kábel, bluetooth alebo WiFii. Možnosť voľby VRP je pravdepodobne vhodná pre tých podnikateľov, ktorý nepredávajú veľké počty tovarov, pracujú často v teréne a ktorí platby v hotovosti prijímajú zriedkavejšie. Mobilná VRP je však určite vhodným, zaujímavým a aj lacnejším riešením pre začínajúcich podnikateľov.
Pridať nový komentár
Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.