Ak ste už niekedy v minulosti organizovali akúkoľvek akciu, určite vám je jasné, že takáto organizácia nie je vôbec jednoduchá. A hoci športové podujatia patria celkovo v histórii ľudstva k tým najobľúbenejším, plánovanie športového podujatia si tiež vyžaduje zrejme aj najväčšiu námahu a nezáleží na tom, či ide „iba“ o podujatie pre deti alebo o skutočne významné športové podujatie na celonárodnej úrovni… V každom prípade, nasledujúcich zopár tipov sa vám určite zíde!
Základom pre plánovanie športového podujatie je určiť si jeho cieľ:
- Ide o menšie podujatie, ktorého hlavným cieľom je zabaviť určitú skupinku ľudí, napr. deti či dôchodcov, pri nejakej špeciálnej príležitosti (Deň detí a pod.)?
- Alebo otvárate v danom meste nové športové tréningy a kurzy, na ktoré chcete práve prostredníctvom takéhoto športového podujatia nalákať viac ľudí?
- Alebo ide o plánovanie športovej udalosti, ktorá bude významná v regionálnom či dokonca až v celonárodnom meradle?
- Prípadne ide o charitatívnu akciu, ktorej účelom je vyzbierať peniaze na dobrú vec?
Nech už ste si vybrali ktorýkoľvek z uvedených štyroch bodov, vedzte, že pre plánovanie športového podujatia je to úplný základ, pretože akékoľvek ďalšie prípravy sa budú odvíjať práve od tohto cieľa.
Stanovujeme si celkový rozpočet…
Druhým, veľmi dôležitým krokom pre plánovanie športového podujatia je určiť si rozpočet naň. Pri tomto kroku treba brať do úvahy:
- Náklady za prenájom miesta, kde sa podujatie bude konať (prípadne aj náklady za pódiu, aparatúru, atrakcie a pod.)
- Náklady na propagáciu podujatia pred jeho začatím (to zahŕňa reklamu na billboardoch a bigboardoch, v televízii, na internete či v tlači)
- Náklady na vyplatenie moderátorov, spevákov a kapiel, ktoré budú tvoriť program počas trvania vášho športového podujatia
- Náklady, ktoré vzniknú v prípade, že na podujatie pozývate napr. prominentných športovcov (ich honoráre, náklady za dopravu, ubytovanie či stravu)
…a hľadáme sponzorov
Nuž a od plánovania rozpočtu sa veľmi plynulo vieme dostať k zháňaniu partnerov a sponzorov pre vašu akciu, pretože plánovanie športového podujatia by sa bez toho hádam ani nemohlo zaobísť. V tomto kroku je dôležité osloviť všetky lokálne firmy a organizácie, ktoré by mohli mať záujem o propagáciu a zviditeľnenie na vašom podujatí a ktoré by vám zároveň aj mohli pomôcť (či už finančne alebo personálne). A dobrá správa na záver: Na športové podujatia sa sponzori / partneri zháňajú vraj najjednoduchšie!
Zaujalo vás plánovanie športového podujatia a článok o ňom? Viac podobných článkov nájdete aj na TEJTO STRÁNKE!
Pridať nový komentár
Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.