World of Warcraft - kliatba sfilmovaných hier pretrváva World of Warcraft - kliatba sfilmovaných hier pretrváva
Home   /   Voľný čas  /  Zábava  /  Produkty  /   World of Warcraft – kliatba sfilmovaných hier stále trvá

World of Warcraft – kliatba sfilmovaných hier stále trvá

World of Warcraft – kliatba sfilmovaných hier stále trvá

Ak patríte k fanúšikom tejto kultovej hry, ktorá vytvorila celé odvetvie ekonomiky aj kultúry, určite si pamätáte sklamanie producentov potom, čo boli prvé zisky z premietania v kinách minimálne, alebo žiadne. Nebolo to však prvýkrát, čo sa také niečo stalo. V posledných rokoch sa dokonca hovorilo už aj o zakliatí, ktoré sprevádzalo premiéry ďalších filmov vytvorených podľa obľúbených hier. World of Warcraft totiž nebol prvý a zrejme ani posledný, ktorý sa stretol s neúspechom.

warcraft

Zberateľský kúsok z edície warcraft

Fanúšikovia verzus kritici

Už po prvých týždňoch premietania nového filmu Warcraft: Prvý stret bolo producentom jasné, že nesplnil očakávania. Najmä čo sa týka ziskovosti a návštevnosti. Problém pritom nebol v tom, že by bol rozpočet príliš veľký. Príčinou takmer nulového zisku bol veľmi drahý marketing. Samotný film okrem toho ešte dostal množstvo záporných hodnotení od kritikov, čo jeho návštevnosť ešte znížilo. Išlo pritom najmä o ľudí, ktorí samotnú hru nikdy nehrali, ale chceli si film aj tak pozrieť. Po kritike však od toho ustúpili. Oproti tomu bolo hodnotenie od fanúšikov hry, ktorí boli ochotní si ho pozrieť oveľa pozitívnejšie. No ani v tomto prípade to neboli prejavy absolútnej spokojnosti. Každý si pritom vedel nájsť niečo, čo mu vo filme nesedelo. Fanúšikovia, ktorí poznajú detaily hry totiž našli až príliš veľa nepresností v deji.

warcraft

Meč Tirion Fordringa “ASHBRINGER” World of Warcraft može byť aj váš

Celý World of Warcraft sa do filmu nezmestil

Táto kultová hra patrí do kategórie MMORPG hier, kde je vývoj postavy a deja na samotnom hráčovi. Prenesenie tohoto modelu do filmu, kde nie je jednoznačne daná dobrá a zlá strana hlavného konfliktu medzi ľuďmi a Orcami, je zrejme jedným z hlavných dôvodov nesplnenia očakávaní kritikov aj fanúšikov. Z pohľadu niektorých fanúšikov to bol iba chabý pokus dostať celý World of Warcraft, pri ktorom strávili celé dni, do filmu. Bolo pritom vopred jasné, že to jednoducho nebude možné, pretože je celý herný svet so svojimi možnosťami príliš veľký. Kritici naopak poukazovali najmä na to, že je celý dej filmu vo svojej podstate predvídateľný. Pre ľudí, ktorí hru World of Warcraft nikdy predtým nehrali a veľa o nej nevedeli, je film zaujímavý preto, že ich v pomerne krátkom čase dokázal oboznámiť s hlavnými postavami a svetom, ktorý dovtedy nepoznali. V konečnom dôsledku to mohlo znamenať spokojnosť alebo naopak sklamanie zo samotného filmu. V konečnom dôsledku však nepomohli ani dokonalé efekty a detaily, ktoré boli použité pri výrobe známych miest, ako je Stormwind, či postáv, ako je Guldan. A keďže hlavný dôvod z pohľadu investorov a producentov filmov je zisk, len ťažko môžeme očakávať pokračovanie tejto snímky. V prípade filmu Warcraft: Prvý stret bol totiž zisk len minimálny.

Tags

Súvisiaci článok

Pridať nový komentár