Ak ste už niekedy v minulosti organizovali akúkoľvek akciu, určite vám je jasné, že takáto organizácia nie je vôbec jednoduchá. A hoci športové podujatia patria celkovo v histórii ľudstva k tým najobľúbenejším, plánovanie športového podujatia si tiež vyžaduje zrejme aj najväčšiu námahu a nezáleží na tom, či ide „iba“ o podujatie pre deti alebo o skutočne významné športové podujatie na celonárodnej úrovni… V každom prípade, nasledujúcich zopár tipov sa vám určite zíde!
Základom pre plánovanie športového podujatie je určiť si jeho cieľ:
- Ide o menšie podujatie, ktorého hlavným cieľom je zabaviť určitú skupinku ľudí, napr. deti či dôchodcov, pri nejakej špeciálnej príležitosti (Deň detí a pod.)?
- Alebo otvárate v danom meste nové športové tréningy a kurzy, na ktoré chcete práve prostredníctvom takéhoto športového podujatia nalákať viac ľudí?
- Alebo ide o plánovanie športovej udalosti, ktorá bude významná v regionálnom či dokonca až v celonárodnom meradle?
- Prípadne ide o charitatívnu akciu, ktorej účelom je vyzbierať peniaze na dobrú vec?
Nech už ste si vybrali ktorýkoľvek z uvedených štyroch bodov, vedzte, že pre plánovanie športového podujatia je to úplný základ, pretože akékoľvek ďalšie prípravy sa budú odvíjať práve od tohto cieľa.

Plánovanie športového podujatia – s čím treba rátať pri stanovovaní rozpočtu?
Stanovujeme si celkový rozpočet…
Druhým, veľmi dôležitým krokom pre plánovanie športového podujatia je určiť si rozpočet naň. Pri tomto kroku treba brať do úvahy:
- Náklady za prenájom miesta, kde sa podujatie bude konať (prípadne aj náklady za pódiu, aparatúru, atrakcie a pod.)
- Náklady na propagáciu podujatia pred jeho začatím (to zahŕňa reklamu na billboardoch a bigboardoch, v televízii, na internete či v tlači)
- Náklady na vyplatenie moderátorov, spevákov a kapiel, ktoré budú tvoriť program počas trvania vášho športového podujatia
- Náklady, ktoré vzniknú v prípade, že na podujatie pozývate napr. prominentných športovcov (ich honoráre, náklady za dopravu, ubytovanie či stravu)
…a hľadáme sponzorov
Nuž a od plánovania rozpočtu sa veľmi plynulo vieme dostať k zháňaniu partnerov a sponzorov pre vašu akciu, pretože plánovanie športového podujatia by sa bez toho hádam ani nemohlo zaobísť. V tomto kroku je dôležité osloviť všetky lokálne firmy a organizácie, ktoré by mohli mať záujem o propagáciu a zviditeľnenie na vašom podujatí a ktoré by vám zároveň aj mohli pomôcť (či už finančne alebo personálne). A dobrá správa na záver: Na športové podujatia sa sponzori / partneri zháňajú vraj najjednoduchšie!
Zaujalo vás plánovanie športového podujatia a článok o ňom? Viac podobných článkov nájdete aj na TEJTO STRÁNKE!
Pridať nový komentár
Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.